marți, 16 februarie 2010

Realizarea suprafetelor de proba ( pietelor )


 Pentru realizarea unei piete de proba,trebuie avute in vedere niste lucruri elementare,fara de care reusita acestei lucrari nu ar fi posibila:
 1.Pietele sa fie amplasate si in teren cu bonitate redusa,dar si in teren cu bonitate mare;
 2.Marimea unei piete depinde si de numarul gonacilor prezenti la evaluare,.o piata cu marimea de 2000/500,va solicita mai putini gonaci,decat una de 1000/1000;
 3.Distanta dintre piete sa fie de cel putin 1 km;
 4.Pietele,de-a lungul anilor,sa ramana aceleasi;
 5.Doua din laturile pietei,sa fie delimitate de drumuri,linii dintre tarlale,siruri de arbori,canale,pentru o mai buna localizare pe teren;
 6.Trebuie sa reprezinte la un loc ,circa 10 % din fondul de vanatoare;
 7.Intinderea suprafetelor de proba,sa fie determinata prin masuratori exacte.
  Eu,personal, am realizat pietele de proba cu marimea de 2000m/500m,cele patru colturi ale suprafetei le-am marcat cu leaturi patrate din lemn pe care am pus o tabla si am scris pe ea numarul pietei;ca numar am realizat 6 piete de proba ,atat in teren cu bonitate buna,cat si in cel cu bonitate mai slaba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.